Friday, December 18, 2009

Skim Perantisan di bawah Akta Pembangunan Sumber Manusia Berhad,2001

Perhatian kepada pelajar lepasan SPM< terdapat program di bawah Pembangunan Sumber Manusia Berhad yang memberi fokus kepada latihan kemahiran dalam bidang -bidang tertentu bagi sesuatu industri.
-Skim ini dilaksanakan mengikut kurikulum yang berasaskan kepada Piawaian Kemahiran Kebangsaan dalam tempoh latihan yang ditetapkan.Melalui skim ini, para lepasan sekolah/ pekerja yang berjaya dipilih akan menjalani latihan "Off-The-Job" di pusat-pusat latihan yang diluluskan dan latihan "On-The-Job" di premis majikan penaja.Antara Skim Perantisan yang terdapat dalam skim ini ialah Industri Perhotelan,dan sebagainya.

Yuran latihan akan dibiayai sepenuhnya oleh Pembangunan Sumber Manusia Berhad melalui tabung Skim Perantisan PSMB. Namun demikian, untuk pendaftaran ..>< RM 300.00...Maklumat lanjut boleh didapati melalui http://www.hrdnet.com.my @ http://www.hrdportal.com.my ..terdapat beberapa perubahan dalam skim yang ditawarkan. Sila dapatkan bimbingan dan pandangan daripada ibu bapa / orang yang lebih arif terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan.

No comments:

Post a Comment