Friday, December 18, 2009

Permohonan Aplikasi On-Line IPTA Lepasan SPM/STPM

Kepada semua murid Tingkatan 5/6 Atas 2009...Tahniah kerana anda telah menamatkan peperiksaan SPM dan STPM dengan jayanya. Cikgu berharap anda cemerlang kelak. Namun dalam kegembiraan telah habis peperiksaan ini, cikgu amat berharap anda semua bersedia memikirkan apakah kursus-kursus yang sesuai untuk anda terokai nanti.

Terdapat 8 pilihan kursus diberi semasa anda On-line ke IPTA. Oleh itu timbang-timbangkanlah kursus yang sesuai dengan minat dan kemampuan akademik anda. Gunakanlah keputusan ujian yang pernah cikgu beri kepada anda semasa Program Maju Diri awal tahun. Dimanakah anda? Adakah anda dari kelompok Realistik/ Investigatif/Artistik/Sosial/Enterprising/Convensional?

Jangan buat pilihan hanya mengikut kawan dan minat semata-mata..sebab sekiranya syarat/kelayakan anda tidak cukup, maka cikgu takut anda kecewa. Pastikan bina matlamat yang boleh dicapai.

Sekiranya anda masih memerlukan khidmat bimbingan cikgu..pastikan berjumpa cikgu kaunseling semasa keputusan SPM/STPM diumumkan nanti..

No comments:

Post a Comment