Monday, January 17, 2011

Kursus Kepimpinan Organisasi 2011

Tahun ini, buat pertama kali Kursus Kepimpinan Organisasi 2011 akan dijalankan di luar sekolah, sebagaimana permintaan setiap tahun peserta apabila dijalankan 'post mortem'. Inginkan aktiviti lebih menarik dan lebih masa agar tidak terlalu 'padat' dengan pengisian ilmu.

Kursus ini akan dijalankan pada 14-15 Februari 2011 di Kem Bumi Jati, Jalan Kebun. Tempatnya dah tentu selesa...tak perlu tinggal dalam khemah, sebagai penghargaan kepada semua pengerusi, setiausaha dan bendahari kelab/persatuan /unit beruniform.

Antara pengisian kursus ialah Team Building, Tatacara menulis kertas kerja, laporan, surat rasmi, penyata kewangan, pengurusan lawatan, konsep kepimpinan dll. Sudah pasti, selain ilmu kepemimpinan, ilmu pengurusan sangat penting untuk memastikan organisasi kecil di sekolah aktif, secara tidak langsung dapat membantu murid-murid SMK(P)Bukit Kuda, Klang memperolehi markah kokurikulum yang tinggi/ CGPA Kokurikulum.Ianya sangat penting untuk memohon ke sekolah berasrama penuh dan ke IPT.

Selamat Berkursus...jumpa cikgu di sana..

No comments:

Post a Comment